KOH SAMUI TRAVEL DIARY

Taimaa on juba pikemat aega olnud üks kõige populaarsemaid puhkuse sihtkohti ning seda ka eestlaste seas. Kui me ise pole sinna veel jõudnud, siis meil kõigil on mitu tuttavat, sõpra või koguni pereliiget, kes on seal vähemalt korra käinud, kui mitte rohkemgi. Kui nüüd päris aus olla, siis olin Taisse mineku suhtes pisut skeptiline, kuna sellest sai minu jaoks uus Egiptus…need on need vastikud eelarvamused…Kuid siiski, otsustasime, et külastame Tai ühte kõige imelisemat saart – Koh Samuid ja nüüd mõistan täielikult, miks me kõik armastame Taid ja sinna alati tagasi tahame!
Reisile läksime koos meie parimate sõprade Triinu ja Margusega, kellaga olen nõus igakell üha uuesti ja uuesti maailmat avastama. Teadagi valmistas JJ viimased neli kuud ultramaratoniks ning puhkusel olles läbis ta joostes enam kui 150km. Tema treeningust ja meie ühisest puhkusest pani JJ kokku ühe kõige meeldejäävama reisivideo, mida jään alati igatusega vaatama. Saime tuttavate ja sõprade ülipositiivsest tagasisidest niivõrd palju motivatsiooni, et plaan on lausa igal reisil teha uus travel diary video. Enne, kui hakkate videot vaatama, siis kirjutan 8 must have tegevust, mida tuleb Koh Samuil olles kogeda!

Külasta erinevaid randasi
Peamine põhjus, miks meie, kui põhjamaa rahvas võtame sihi Aasiasse on päike, liiv ja rand! Koh Samuil leiad kümneid ja kümneid randasid kristallselge vee ja valge liivaga. Populaarsemad rannad on Chaweng, Lamai, Lipa Noi ja Bophut, kuid ära nendega piirdu. Lase end “eksitada” mõnes tundmatus rannas, eriti kaunid on uhkete hotellide privaatrannad. Tuleb tunnistada, et veetsime enamiku ajast meie hotelli rannas, kus saime nautida head teenindust, vaikust ja puhast rannaala.

Naudi parimat toitu
Usun, et siinkohal ei vaidle mitte keegi vastu, kui ütlen, et Tais olles hakkad Aasia toitu hoopis teise pilguga vaatama ja hindama ning seda ainult kõige paremas mõttes. Just nii, toit ütleb ühe riigi kohta enam kui tuhat sõna ja tuleb tunnistada, et kaks kuud hiljem igatsen endiselt sööki, mida seal olles sõime. Ärme üldse hakka rääkima puu-ja juurviljadest, millest igal hommikul lasime mahla pressida.
Avastasime Koh Samuil mitu kohvikut/ restorani, mis olid niivõrd head kohad, et sõnadesse jääb puudu. Soovitan soojalt külastada Cafe 69, Green Bird, The Jungle Club ja Tree Tops restorani. Hinnaklassid on seinast seina, mõnes kohas kulus paari peale 100€ ja teises kohas 20€. Üldjuhul on restoranid seal samas hinnaklassis, mis Eestis. Vahe on aga selles, et elamusi saab seal kindlasti sama raha eest kordades rohkem.

Hoolitsused
Esimene asi, mis Taiga meenub on kurikuulus Tai massaaž ja seda leiab sealt pea igast nurgast. Kusjuures Tai massaaž ei olegi Koh Samuil kõige populaarsem teenus, enamasti armastavad turistid peale tihedat päeva külastada jalamassaaži, mida saab sealt umbes 5-10€ eest. Päris igast salongiuksest me sisse ei astunud, valisime silma järgi siiski kõige puhtamad ja euroopalikumad kohad, kust julgesime ka pediküüri ja maniküüri võtta.

Vaateplatvormid
Koh Samuil leiab kümneid erinevaid vaateplatvorme, mis sõnaotseses mõttes võtavad sõnatuks. Soovitan külastada Jungle Club Viewpoint‘i, kus saab ilusa ilma korral patjade peal miljoni dollari vaadet nautida. Ühtlasi on avatud restoran, baar ning samuti vesipiip. Kui mäkke sõitmine tundub liiga raske, siis leiad sealt palju erinevaid restorane, mis asuvad kuristiku äärel. Meie lemmikuks osutus The Cliff Bar and Grill.

Šoppa Koh Samuil
Šoppamisest sai meie igaõhtune kardiotreening, enne või pärast õhtusööki külastasime mõnda toredat poodi või turgu. Kindlasti tasub Taimaalt osta kookosõli, seda leiab sealt kõige puhtamal kujul. Kasutan nüüdsest kookost kõikjal – juustes, toidus, kehal, meigieemaldajana, hambapastana, teena jne. Lisaks kookosõlile ära unusta kaasa võtta maitseaineid, ravimeid, tiigripalsamit, teed ja kookosest valmistatud söögitarvikuid. Lisaks ostsin Koh Samuilt erinevaid aksessuaare ja mis kohe kindlasti ei ole jäänud kappi seisma.

Külasta öömarketeid
Night marketid on ühed kõige rohkem elamust pakkuvaid tegevusi, see on koht, kus saab särada oma kauplemisoskustega. Igal reedel avatakse Bophut tänaval Fisherman’s Village Street Market, mis näeb välja lausa kui üks suur festival. Kindlasti ei tasu mööda kõndida tänavatoidust ja miks mitte proovida erinevaid putukaid ja usse, hehe.

Pildista
Lisaks loodusele, soovitan pildistada sellel paradiisisaarel nii ennast, kui oma sõpru. Haara lisaks nutitelefonile kaasa HD kvaliteediga pilte tegev fotoaparaat ning garanteerin, et saad sealt kaunid pildid kasvõi kodu seintele. SIIT , SIIT ja SIIT leiad minust pildid, mida Triin tegi kerge vaevaga kõigest 15 minutit.

Suhtle kohalikega
Öeldakse, et kohalikud ei ole seal just kõige sõbralikumad, kuid sellele väitele julgen vastu vaielda. Loomulikult kohtasime inimesi, kes ei suvatsenud peale teenuse või ostu sooritamist tere/ head aega öelda, või veel vähem naeratada. Kuid kõik ikkagi oleneb lõpuks endast, kuidas sa kohalikesse suhtud. Leidsime uusi sõpru kõikjalt – hotellist, ilusalongist, restoranidest, rannast jne. Kahjuks turistid kujutavad ette, et nad on kui maailmanabad selles vaeses riigis ja see annab neile õiguse kohalike halvasti kohelda. Massaažisalongi, mida igapäevaselt poisid külastasid, jäävad massöörid veel ilmselt kauaks mäletama. Ajasime nendega sõbralikut juttu, tutvustasime Eestit ja tegime üheskoos nalja. Olime igale poole rõõmuga tagasi oodatud. Tänu headele suhetele andsid kohalikud palju kasuliku informatsiooni ning külastasime kohti, kuhu üldjuhul turistid ei satu.